jak tylko coś bede wiedział dam znać. Ale jestem mega najarany :diabelski_usmiech
Octavia I z silnikiem 1.9tdi 101KM - czy warto kupić?
Zwiń
X
-
Octavia I z silnikiem 1.9tdi 101KM - czy warto kupić?
Witam wszystkich forumowiczów.
W internecie znalazłem sporo informacji na temat silników 90KM oraz 110KM. Niestety niewiele informacji udało mi odnaleźć na temat wersji 101KM, a właśnie taki samochód mam na oku (rocznik 2006).
Czy możecie coś powiedzieć o awaryjności tego silnika (to jest dla mnie priorytet)? Czytałem, że ma pompowtryski. Wiem, że naprawa kosztuje sporo, jak z awaryjnością tego elementu?
Kolejna sprawa to dwumasa, czy ten model ją posiada? Czy montowano filtr cząstek stałych w tych autach (zgaduje, że nie)?
Dotychczas miałem focusa 1.8TDCI 115KM i mam dosyć przygód z wtryskami i kołem dwumasowym. Zależałoby mi na w miarę prostej i jak najmniej awaryjnej konstrukcji.
Proszę Was o pomoc. Czy warto kupić Octavię I z tym silnikiem?
-
-
saawek, z mojego doświadczenia :217k km zrobione, z tego ponad 200k km po programie (144KM/306Nm)
poza zwykłymi wymianami ekspoatacyjnymi (tarcze, klocki, pasek rozrzdu) w trakcie eksploatacji wymieniony został wałek rozrządu, sprzegło z dwumasą oraz łożyska pod McPhersonami (skrzypiały podczas manewrowania)
IMO bardzo fajny, trwały, mocny/podatny na tuning silnik, do tego oszczędny
minus- głosny :diabelski_usmiech,
generalnie polecamGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
W przeciwienstwie dokolegi Dzida uważam,że jednak dobrze trafiłes.
Piszę na podstawie 204000 kilometrów pokonanych tym autem.
Wtryski,sprzęgło z dwumasą i te wszystkie newralgiczne elementy sa jeszcze oryginalne i nie zdradzają objawów zużycia.
Dwie awarie (przy 150 tys km czujnik pedału gazu i przy 202 tys.spalony wentylator chłodnicy) to wszystko co mnie spotkało w tym aucie.
Myślę ,ze te negatywne opnie dotyczą aut sprowadzonych z cofanymi licznikami.
U mnie w firmie mem kolegę z takim samym aucie -180 tys km bez awarii -potem sprzedał autko i kupił O2.
A 1,6 102KM w benzynie to sie dobrze zastanów bo to nie jedzie.
Jak nie wierzysz to się przejedz.
Komentarz
-
-
saawek, w tym konkretnym egzemplarzu wydaje mi się, że coś było robione z tylną klapą bo napis wygląda na przyklejony za wysoko. Na przyszłość, tu masz wątek, w którym oceniamy auta z ogłoszeń: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...10&start=10890
Co do samego silnika 1.9TDI 101KM to nie mogę nic złego o nim powiedzieć. Ojciec miał O1 4x4 z takim silnikiem i tak: dwumas poszedł po około 240 tyś. km. a turbina przy 297 tyś. km poza tym z silnikiem nic się nie działo. Wtryski do dnia sprzedaży (300 tyś km) były oryginalne.
Komentarz
-
-
Jak szukasz czegoś na zwykłych wtryskach to poszukał 90 lub 110 konnej Octavii. Sam mam 110 z przebiegiem 234 tys. km i jak na razie po zrobieniu 10 tys. wymieniłem tylko tarcze ponieważ szybko jeżdzę, a już przed zakupem autka tarcze były lekko pofalowane. Ktoś musiał je przygrzać. Po za tym jak na razie jazda sprawia same przyjemności, a co do 1.6MPI może i nie zawodna, ale przyjemności z jazdy na pewno nie będzie! Ta samo można by kupić sobie Octavie SDI, ale jak tym jeździć? :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elpolacco..., a co do 1.6MPI może i nie zawodna, ale przyjemności z jazdy na pewno nie będzie! ...
Nie mogę się zgodzić z kolegi opinią. Jak na benzynową wolnossącą jednostkę 1.6 jest to żwawy silniczek. Mogę zgodzić się z opinią, że osoby na codzień jeżdzące 1.9 TDI (chociażby 90KM) po przesiadce do 1,6 MPI "nie potrafią" tym jeździć, gdyż wyrobiony styl jazdy im w tym przypadku znacząco przeszkadza.
Komentarz
-
-
Ja mam 5 rok i 165 tys z AXR-co do awarii-przegnila grucha od turbiny (po gwarancji),padl pedal gazu (po gwarancji),lozysko przednie (gwarancja),synchronizator II biegu (gwarancja). Poza tym materialy eksploatacyjne,olej,filtry,tarcze,klocki,oczywisci e rozrzad.
W autku troszke juz trzeszczy plastikami,ale dzisiaj trzasnalem 700 km i nie zawiodlo.
Szukaj z pewnego zrodla i bedzie OK.
P.S. Koledzy maja racje mowiac,ze wczesniejsze silniki na pompie byly nie do zajezdzenia,ale znajdz je z rozsadnym przebiegiem,albo bez przejsc wypadkowych...
Pozdr
Lashlo
Komentarz
-
-
saawek, jeżeli chcesz szkodnika o prostej i mało awaryjnej konstrukcju to z czystym sumieniem polecam 90KM,jezdziłem właśnie taką przez 3 lata i nie mogę powiedzieć złego słowa,prostota,niskie spalanie,żadnych poważniejszych awarii,wiadomo pakiet startowy po zakupie czyli kompletny rozrząd,filtry,oleje i hulasz aż miło
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcello01elpolacco, normalnie chcesz to Cię przewiozę, wiadomo na światłach pierwszy nie będziesz ale dalej ujedziesz :twisted:
Komentarz
-
-
Moje doświadczenia z silnikiem 101 KM (AXR) przebieg do dzisiaj to 206 tyś km. i jak dotąd bez awarii. Jedyna wada to głośna praca na zimnym siniku.Duży plus to stosunkowo niskie spalanie.Ja stosuję 3 podstawowe zasady ,które jak dotąd się sprawdzają w bezawaryjnej jeździe.
1 Tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach+regularne przeglądy i wymiany oleju i filtrów.
2 Nie kręcimy auta na wysokich obrotach do momentu zagrzania.
3 Po dłuższej jeździe na wysokich obrotach nie gasimy od razu samochodu, tylko chłodzimy turbinkę przez jakieś 2-4 minuty.
Polecam ten silnik z czystym sumieniem.Pozdrawiam Andrzej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elpolaccoZamieszczone przez Marcello01elpolacco, normalnie chcesz to Cię przewiozę, wiadomo na światłach pierwszy nie będziesz ale dalej ujedziesz :twisted:
A co do mało awaryjnych silników, to również polecam dziewięćdziesiątkę.
Ponad trzy lata śmigam swoją i, odpukać, zero jakichkolwiek problemów ze strony silnikaByła O1 AGR
Jest O1FL ALH
Komentarz
-
-
Witam
Dołączę się do wątku. Również jestem zainteresowany tym silnikiem i mam kilka pytań co do jego użytkowania.
Interesuje mnie zakup octavi z lat 2004-2006, niestet silnik 90Km jest już trudno dostępny w tych rocznikach. Z małym przebiegiem najwiecej jest 101KM.
Z tego co zrozumiałem silnik ten ma dwumas. Czy tak?
Czy jest to ten sam silnik co montowany od poczatku w octavi 4x4?
Jakie oznaczenia ma ten silnik?
Czy posiada turbinę ze zmienną geometrią, tak jak 110KM ASV?
Czy zestaw rozrządu jest taki sam jak w silnikach ASV? Czy inny tzn. mniej rolek, np. pompa wody nie na pasku itp. ?
Jakie są typowe bolączki tego motoru?
Jak wygląda możliwość naprawy, regeneracji pompowtryskiwaczy i koszty takich napraw?
Komentarz
-
Komentarz